Sunday, September 30, 2012

rutin yang perlu disusun

aku ada appointment setiap hari isnin, rabu dan jumaat. dengan dia tapi bukan memadu asmara. aku support idea dia untuk jadi lebih sihat. bukan sebab orang mengata dia gemuk. atau aku sendiri memang panggil dia buncit. tapi atas kesedaran yang dia tak selesa dengan diri dia sekarang. kata nya: nak main bola dah tak fit, nak pakai jersi bola original bought from Poland pun tak muat. he just need to do something about it.

aku dan dia berlumbalumba siapa berpeluh lebih banyak. dan of course, bau pun. sendiri mau ingat. tapi kami selesa. tak ada nak segan ke apa. im just proud with him for losing 2kg. he must keep the routine. dia ada cakap bila aku tak ada nanti kat sini mungkin dia pun tak pergi. aku tak tahu nak cakap apa. lagipun majoriti memang lelaki. patut nya bila aku tak ada senang la dia nak bergaul dengan groupgroup kat sana.

aku selesa dengan diri aku. biar orang cakap aku apa pun. mungkin mulamula terasa tapi aku buat tak endah. because i know, one fine day would come, where they would experience the same thing. tak ada orang yang perfect pon. sebab tuh kita pakai pencuci muka, toner, bedak, losyen, minum air kurus ni, makan pil gemuk tuh, botox la. humans are never satisfy with what they have in hands and what they sees. wee~

cuma aku da lama tak keluar peluh. and that feeling is the best thing you should experience. badan pun rasa sedap, ringan, tak ada lenguhlenguh. tidur kat sini memang lena sebab hidup aku penuh dengan aktiviti. tugasan yang sentiasa ada. siap yang ini kena buat yang itu. tapi aku suka sebab dari hidup tak buat apaapa. aku rasa diri macam tak berguna pun ada. haha. tapi naik tangga sampai tingkat6 masih mengah. sekian.


p/s: aku suka cakap apa aku fikir saat itu. cuma kadangkadang orang salah faham anggap aku mulut lepas

No comments:

Post a Comment